Předvánoční období bychom neměli prožít pouze chystáním, uklízením a sháněním dárků, ale rovněž bychom si měli najít čas i pro sebe a malý kousek času si vymezit i pro naše blízké tím, že jim napíšeme vánoční blahopřání. V minulosti to byla úplná samozřejmost, že lidé rozesílali vánoční přání a blahopřání své rodině, příbuzným a přátelům, prostřednictvím kterých jim popřáli klidné a požehnané prožití nastávajících svátků v kruhu svých nejbližších.
Za radost, kterou nám vánoční blahopřání dokáží vyčarovat, můžeme poděkovat Nicolovi Monte Mellinimu, který roku 1709 napsal svá přání na kartičky a rozeslal je tak své blízké rodině a přátelům. Tento zvyk rozesílání vánočních blahopřání se po nějaké době uchytil a vánoční pohlednice se začaly vyrábět hromadně.
Posílání klasických vánočních pohlednic má ještě stále valkou přízeň, ale hlavně u populacě těch dříve narozených. Takto ručně napsané pohlednice jsou mnohem osobnější a mají ještě stále své kouzlo. Stojí za ním hlavně námaha, kterou musí člověk vynaložit na to, že nejdříve zajde do obchodu, aby pohlednici koupil, ručně ji napsal, nalepil známku a zanesl na poštu. Taková klasická pohlednice se dá chytit do ruky, můžete si ji položit pod vánoční stromeček, resp. na vánoční stůl, případně odložit do sbírky pohlednic z minulých roků a po letech si znovu přečíst milé řádky a zárověň i porovnat, jak postupuje technologie a výroba vánočních blahopřání neustále dopředu.
S vývojem společnosti se mění i způsob přenosu informací. Posílání papírových pohlednic pomalu ustupuje do pozadí a stále více se rozmáhá posílání virtuálních vánočních blahopřání. Internetové stránky nabízejí obrovské množství vánočních motivů, které už jen stačí doplnit vhodným přáním, případně hudebním pozdravem. Takové virtuální blahopřání je hotové v průběhu několika minut a už ho jen stačí rozeslat mailem nebo prostřednictvím Facebooku, anebo jiné sociální sítě všem našim nejbližším.
Velmi populární se stali i děkovné firemní vánoční blahopřání, které posílá firma svým obchodním partnerům, klientům a kolegům. Firemní novoročenky jsou dobrou investicí do pracovních a obchodních vztahů, které si chtějí spolupracující firmy co nejdéle udržte. Posláním novoročenky může firma zároveň oživit pracovní a obchodní vztah a připomenout se tak svému obchodnímu partnerovi. Prostřednictvím takového novoročního blahopřání si firma dokáže uctít svého obchodního partnera, klienta, kolegu nebo spolupracovníka, a tak mu může projevit svůj dík za dobrou a produktivní spolupráci, doufajíc, že dobré obchodní vztahy budou přetrvávat i v budoucnosti.
Na závěr je však třeba zdůraznit, že není důležitý způsob, jakým vánoční přání zasíláme, ale fakt, že na své blízké, rodinu, přátele, kolegy a spolupracovníky nezapomínáme!