Po výběru novoročenky, její barvy, ozdob či designu, byste se měli zaměřit i na její další důležité součásti:
1. Oslovení příjemce
V blahopřání můžete příjemce oslovit jménem, blahopřání tím bude osobnější a příjemce si ho bude více vážit. Dáte mu zároveň najevo, že mu blahopřání neposíláte jen z povinnosti. To znamená, že jej nedá někam stranou spolu s ostatními novoročenkami, v kterých bylo jenom blahopřání a nic víc.Není ale pravidlo, že v každém blahopřání musíte uvést příjemce. Je pochopitelné, že jestli posíláte několik stovek blahopřání, postačí pěkný verš, podpis a vaše logo.
2. Co by měl obsahovat vánoční text
Problém s výběrem vhodného verše určitě mít nebudete. Existuje množství pěkných vánočních textů, které vyjádří to, co potřebujete říct. Myslete hlavně na to, že byste měli poděkovat za spolupráci v uplynulém roce. Dál v něm taky vyjádřete, co příjemci v novém roce přejete. Ale pracovní úspěchy, hodně zdraví a štěstí, tak ty, v blahopřání nesmějí chybět.Stačí, když text bude neutrální. Neměl by obsahovat náboženský kontext a s humorem buďte taky opatrní. Pokud Vám jde o seriózní spolupráci s příjemcem, humor nechte raději stranou.
Dejte si pozor i na gramatiku, protože chyby by se v blahopřání neměli objevit. Slovo Vánoce píšeme, samozřejmě, vždy s velkým písmenem. Spojení vánoční svátky napíšeme s malými písmeny, protože nejde o vlastní jména. Nový rok napíšeme s velkým N, jestli označujeme jen 1. leden. Malé začáteční písmena ve spojení nový rok použijeme, jestli máme na mysli celý následující rok.
3. Poděkování patří všem
Jestli posíláte blahopřání firmě a spolupracovali jste s více zaměstnanci firmy, věnujte hromadné poděkování za spolupráci všem a popřejte jim šťastný Nový rok. Blahopřání můžete poslat i svým potenciálním klientům, s kterými se chystáte uzavřít smlouvu anebo s nimi plánujete v budoucnu nějak spolupracovat.
4. Jak má vypadat podpis
Nejideálnější je, když se na blahopřání podepíšete vlastnoručně. Podpis se může nacházet přímo pod veršem. Na blahopřání by se měl podepsat majitel firmy, v druhém případě to může být člověk, který s příjemcem spolupracoval.5. Do novoročenky patří i logo firmy
Spolu s podpisem by mělo na novoročence figurovat i logo firmy, která blahopřání odesílá. Úlohou loga je připomenout příjemci, od koho blahopřání dostal a zafixuje se mu lépe do podvědomí. Nemělo by být však velmi velké. Na prvním místě má být myšlenka novoročního blahopřání, ne reklama Vašeho loga.